CONTRACT
de
comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. . . . . . . . . . . din data de . . . . . . . . . .
Părţile contractante:
În cazul în care contractul cu turistul se încheie direct între
turoperator/organizator şi turist sau direct între revânzător şi turist se vor
completa următoarele
Societatea S.C. SIMBOPREST S.R.L , cu sediul în Oradea str. Slatinei nr.
23 bl. D45-46 et. 1, ap. 13, punct de lucru in Oradea str. Primariei nr. 64,
număr de înregistrare la registrul comerţului J 05/ 3014 / 2008 , cod de
înregistrare fiscală RO 24862720 , cont bancar RO 83 BTRL 0020 1202 P20719XX ,
deschis la Banca Transilvania , titulară a Licenţei de turism nr. 1348 , pentru
Agenţia: SIMBOTOUR , reprezentată prin Birau Natalia , în calitate de director
denumită în continuare Agenţia;
sau
În cazul în care contractul cu turistul se încheie între revânzător şi turist în
numele şi pe seama turoperatorului/organizatorului, în baza unui contract de
agenţie (mandat cu reprezentare) semnat între turoperator şi revânzător, se vor
completa următoarele:
Societatea
______________________________, cu sediul în_____________,
str.
_____________________________ nr. _____,număr de înregistrare la
registrul
comerţului ______________, cod de înregistrare fiscală ____________,
cont
bancar ________________________________, deschis la
___________________________,
titulară a Licenţei de turism nr.
_________,
pentru Agenţia ______________________, reprezentată
prin__________________________,
în calitate de organizator, denumită în
continuare
Agenţia, prin mandatar,
- Societatea S.C. SIMBOPREST S.R.L , cu sediul în Oradea str. Slatinei nr. 23 bl. D45-46 et. 1, ap. 13, punct de lucru in Oradea str. Primariei nr. 64, număr de înregistrare la registrul comerţului J 05/ 3014 / 2008 , cod de înregistrare fiscală RO 24862720 , cont bancar RO 83 BTRL 0020 1202 P20719XX , deschis la Banca Transilvania , titulară a Licenţei de turism nr. 1348 , pentru Agenţia: SIMBOTOUR , reprezentată prin Birau Natalia , în baza contractului de agenţie (mandat de
reprezentare)
nr.______ din data de ________, valabil până la data de ________.
şi
Turistul/reprezentantul
turistului, domnul/doamna _______________________,
domiciliat/domiciliată
în ____________________________________ , telefon
________________,
posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria
______
nr_____________., eliberat/eliberată de ________________ la data
de
____________
au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul
contractului
1.1. Obiectul
contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii
turistice înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie,
alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi
călătorie.
II. Încheierea
contractului
2.1. Contractul
se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:
a) în
momentul semnării lui de către turist sau prin acceptarea condiţiilor
contractuale de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la
distanţă prin mijloace electronice;
b) în
momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la
Agenţie, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de
comandă. Este responsabilitatea agenţiei de turism de a informa turistul prin
orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă
rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei
rezervări de servicii, Agenţia poate solicita un avans de până la . . . . . . .
. . .% din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în
funcţie de data la care turistul solicită serviciile.
1. În
cazul în care conţinutul bonului de comandă nu diferă de conţinutul confirmării
călătoriei turistice şi confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile
calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să
renunţe la călătoria turistică datorează Agenţiei penalităţi conform cap. VI.
2. În
cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării
călătoriei turistice primite în scris de la Agenţie sau dacă această confirmare
nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat şi
are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite;
c) în
momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau
tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în
care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenţiei
de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În
cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziţia turistului sub
formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte mijloace
de comunicare electronică (e- mail, fax etc.), obligaţia de informare a
turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în
oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de
Agenţie, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul
contract prezentat turistului în modalităţile prevăzute mai sus conţine
clauzele prevăzute la art. 12 alin.
(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea
de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată.
2.3. Contractul
încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de
servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
III. Preţul contractului şi modalităţi de plată
3.1. Preţul
contractului este de ___________ şi se compune din costul serviciilor turistice
efective, comisionul Agenţiei şi TVA. Dacă preţul nu este specificat în
prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă
există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse
la dispoziţie turistului, site-ul Agenţiei, alte mijloace de comunicare
electronică şi/sau pe factură.
3.2. Modalităţi
de plată:
3.2.1. La
încheierea contractului se percepe un avans de _______% din preţul stabilit
sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de servicii
turistice.
3.2.2. În
cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se
va face astfel:
a) pentru
serviciile turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform
termenelor de plată comunicate de Agenţie în scris prin bonul de comandă sau
alte mijloace de comunicare_________________
b) pentru
serviciile turistice care nu necesită confirmare din partea prestatorilor, după
cum urmează____________________
3.3. Plata serviciilor
turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă,
în valuta specificată în contract sau în RON la cursul de referinţă al BNR din
ziua emiterii facturii.
IV. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
4.1. Agenţia
se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situaţia
solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta
proprie/standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea rezervării
din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii
turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenţiei de turism sau în cazul
în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori,
Agenţia poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În
cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum ar
fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei
unităţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 15
zile înainte de data începerii călătoriei.
În cazurile prevăzute la pct. 4.7 lit. b) şi c), informarea se va face în timp
util pentru a permite turistului să decidă începerea călătoriei.
4.3. În
cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă şi
asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere
acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a
modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este răspunzătoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul
turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste
turiştii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului
European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme
comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea
refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi
de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea
Guvernului nr.
1.912/2006.Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile
adiacente acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului,
biletul de avion reprezentând contractul între pasager şi transportator. În
cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire
nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În
situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate
modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia
acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre
prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial,
caz în care turistul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este
vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
4.5. Agenţia
poate modifica preţul contractului în sensul majorării sau micşorării, după
caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ
ale contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor
costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de
aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist
ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În
cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia
constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să
ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei
turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să
fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să
restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice
achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în
cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau
acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri
suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc
agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4.7. Agenţia
este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract,
cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când
neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin
contract se datorează turistului;
b) când
neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor
împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau
prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la: modificarea companiei
aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de
transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau
reparaţii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor
renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi participanţii.
Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare
a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor
împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor
normative specifice;
c) când
neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu
furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat
neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.
4.8. Agenţia
are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de
comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.),
cu . . . . . . . . . . zile, dar nu mai puţin de 3 zile, înainte de data
plecării, următoarele informaţii:
a) orarele,
locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie
ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale
reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa
acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea
organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru
călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită
părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului;
d) obligaţiile
turistului prevăzute la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenţia
parte în contract este obligată să acorde prompt asistenţă turistului aflat în
dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care
nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot
efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
V. Drepturile şi obligaţiile turistului
5.1. În
cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică independent
de motivele care stau la baza imposibilităţii de participare, acesta poate să
cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile
aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a
anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest
caz, între turistul care nu poate participa la călătoria turistică contractată
(cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi agenţia de turism (debitor cedat)
urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii
turistice contractate şi cesionate. Responsabilitatea încheierii contractului
de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi niciodată
agenţiei de turism (debitorului cedat). Turistul care cedează pachetul său de
servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata
preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia
acestei cedări.
5.2. În
cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în
România, turistul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a
serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de intrare şi se
termină, de regulă, la ora 12 a zilei de ieşire înscrise pe documentele de
călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare
până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului.
5.3. În
cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%,
indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia/denunţa unilateral
contractul fără nicio obligaţie faţă de Agenţie, acesta având dreptul la
rambursarea imediată de către Agenţie a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Turistul
este obligat să comunice Agenţiei în termen de 5 zile calendaristice de la
primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea prevederilor
esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei,
iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap. IV pct. 4.7 lit. b)
şi c), hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunţarea
unilaterală a contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea
noilor condiţii ale contractului.
5.5. În
cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au
operat modificări în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se consideră că toate
modificările au fost acceptate şi turistul nu poate solicita despăgubiri
ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În
cazul în care turistul reziliază/denunţă unilateral contractul în temeiul pct. 5.4 sau Agenţia anulează călătoria
turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să
accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate
echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să
accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de
Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării
diferenţei de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii
noului contract de prestare de servicii;
c) să
i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În
toate cazurile menţionate la pct. 5.6, turistul are dreptul să solicite
Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul
comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru
neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în
care:
a) anularea
s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în
contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile
calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea
s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente
de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate
în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările,
caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare)
sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b);
c) anularea
s-a făcut din vina turistului.
5.8. Turistul
are dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în
parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi
este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat
acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor de forţă majoră
definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul preţului
pachetului de servicii turistice contractat.
5.9. În
cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat
iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine.
Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor, eventualele
diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către turist.
Dacă turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau
a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea
unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VI la
momentul respectiv şi încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul
este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de
salubritate, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau
returnarea sumelor de la Agenţie.
5.11. Turistul
este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de
identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher,
bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor
turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă şi
tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere bilet de
trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii contribuţiilor pentru
asigurări sociale, la zi.
5.12. Turistul
ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără ca acestea să
facă parte din contractul cu agenţia de turism sunt în stricta responsabilitate
a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar
agenţia de turism nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
5.13. Dacă
pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor
formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în
care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei
etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o
informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de
Frontieră. În cazul în care turistul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu
privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei
care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori,
împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl
însoţeşte sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind
exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul
imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.14. Agenţia
de turism recomandă turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de
plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de
îmbarcare etc.).
5.15. În
cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de
turişti, condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului
grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.16. Turistul
este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile
din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia
nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de
turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul
are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la
întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului
turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a
nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire şi
orarele vor fi suportate de către acesta.
5.18. În
cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se
realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România
şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta,
turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunţări, penalizări, despăgubiri
6.1. În
cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice
care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după
cum urmează:
a) 60
% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30
de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 80
% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul
16-30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) 100
% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval
mai mic de 16 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la
program;
d) 100
% din preţul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziţionat
pachetul de servicii turistice din cadrul unui program special (de exemplu,
Early Booking etc.), indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.
6.2. În
cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu
Agenţia şi a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de
comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau
restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are
dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reţinerea
penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.
6.3. Pentru
biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale,
Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate
şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
6.4. În
cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele datorate de
Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii
acesteia.
6.5. Penalizările
echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1 lit. c) sau d), respectiv 6.1.2 lit.
b) sau c) se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport
sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că
documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt
conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului
ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.
6.6. Turistul
trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii
turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de
renunţare nu este luată în considerare.
6.7. Agenţia
va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din
contract.
6.8. Agenţia
nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe,
de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în
care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii
care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi
exonerează de răspundere Agenţia.
6.9. Toate
sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 şi 6.5 se vor reţine de către Agenţie
din avansul sau preţul total al pachetului de servicii turistice achitat de
turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de judecată.
VII. Reclamaţii
7.1. În
cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta
are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar şi
explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate de realizarea
pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât
reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice
(conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor locali ai
turoperatorului).
7.2. Atât
Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru
soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este
soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în
scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei,
Agenţia urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice
turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare OMNIASIG , cu sediul în Bucuresti str. Aleea Alexandru nr. 51 sector 1, Polita de asigurare seria I nr. 48229, valabila pana la 31.12.2020, emisa la Omniasig , este afisata pe pagina web a agenţiei de turism www.simbotours.ro
8.2. Condiţiile
în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În
cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea turistului, acesta are
obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau
e-mail. În această situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a
achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa
după întoarcerea turistului în România, în condiţiile poliţei de asigurare
încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.
8.2.2. În
cazul în care turistul solicită Agenţiei contravaloarea sumelor achitate şi/sau
a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele
justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele
documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor
achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece)
zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii
turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul
are obligaţia de a notifica societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată
cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenţiei privind
rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de
5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute
la pct. 8.2.2.
8.2.4. În
cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data
confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie, turistul
nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În
termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului
asigurat, turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin
scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită
de documentele justificative.
8.2.6. Documentele
justificative constau în principal în:
a) contractul
de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările
de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5;
c) fotocopiile
de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în
cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile
de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor
de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului şi
alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea
nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a
pachetului de servicii turistice şi nici sumele necesare repatrierii acestuia,
cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea
va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data
primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la
turist.
8.2.9. În
cazul în care, după plata despăgubirii, Agenţia plăteşte debitul către turist,
acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în
termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor
reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ,
turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să
acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere
taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract
de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii
medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de
asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări storno
pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se poate informa
în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi
încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de
servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.
8.3. Agenţia
nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în
poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta
este doar intermediar între turist şi asigurator.
IX. Documentele contractului se constituie ca anexă la
acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul,
biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul
turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte
înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit
sau pe suport electronic.
X. Dispoziţii
finale
10.1. Prezentul
contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
10.2. Comercializarea
pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile
prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
107/1999, republicată.
10.3. Toate
unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de
către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform procedurilor
interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară
la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
10.4. Turistul
declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de
comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
107/1999, republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin
acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor
achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă
acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta
agenţiei de turism.
10.5. Litigiile
apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg
să se adreseze instanţelor de judecată competente.
10.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din
România.
Agentia
SIMBOTOUR TURIST
Reprezentantul
________________ Nume
prenume _____________
Semnatura
_______________ Semnatura
_______________